مجوز به کارگیری ۱۰ هزار نیروی حقالتدریس جدید در آموزش و پرورش صادر شد
👤عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:
▫️بر اساس بند «پ» تبصره (۸) قانون بودجه، وزارت آموزشوپرورش مجاز شده است در صورت نیاز، معلمان بازنشسته، نیروهای حقالتدریس، نهضت سوادآموزی، پیشدبستانی و طرح امین را بهصورت حقالتدریسی بهکارگیری کند.
▫️این مجوز برای سال آینده تا سقف ۱۰ هزار نیروی جدید صادر شده و افزون بر نیروهایی است که هماکنون با آموزشوپرورش همکاری دارند؛ بنابراین به معنای حذف یا اخراج نیروهای فعلی نیست، بلکه در راستای جبران کمبود معلم پیشبینی شده است.
▫️کمیسیون آموزش تأکید دارد ساماندهی وضعیت استخدامی نیروهای جوان و غیررسمی که سالها سابقه تدریس دارند باید در اولویت قرار گیرد و پیش از استفاده از ظرفیت بازنشستگان، تعیینتکلیف این گروهها انجام شود.
▫️در عین حال، وزارت آموزشوپرورش استدلال کرده است که بهکارگیری بازنشستگان در قالب حقالتدریس میتواند بخشی از کاهش دریافتی آنان را جبران کند و از این منظر این اولویت را مطرح کرده است.
▫️همچنین با رایزنیهای انجامشده، امکان نهاییسازی قرارداد «کار معین» برای نیروهای حقالتدریس آزاد فراهم شده و در صورت تصویب نهایی در قانون بودجه، وضعیت حدود ۲۰ هزار نیروی حقالتدریسی آزاد تعیینتکلیف و به قرارداد کارمعین تبدیل خواهد شد.






اولین دیدگاه را ثبت کنید.